Witamina D a odchudzanie

kettlebell-1045067_1920Badania wskazują, że ponad 90% dorosłych Polaków ma niedobory witaminy D. Częściowo powodem tego stanu rzeczy jest niewielka obecność światła słonecznego przez znaczną część roku. W okresie jesienno-zimowym warto zatem spożywać produkty bogate w witaminę D. Witaminę D znajdziemy w tłustych rybach i jajkach. Rozwiązaniem są także suplementy diety, często zestawiające witaminę D ze składnikami wspomagającymi. Braki witaminy D mają katastrofalne skutki. Cierpią na tym kości, skóra, ale także metabolizm. Niewiele osób wie bowiem, że witamina D odgrywa bardzo ważną rolę we wspieraniu odchudzania. Oddziałuje ona na metabolizm hormonów, jeśli zatem tego cennego składnika zabraknie, możemy mieć problem z utrzymaniem właściwej wagi. Objawy niedoboru witaminy D nie są oczywiste. Każdy organizm reaguje inaczej. Jeśli zatem obserwujemy u siebie ciągłe zmęczenie, częste bóle, skłonności organizmu do częstych infekcji – może to oznaczać niedobór witaminy D. Najlepszym sposobem na zweryfikowanie tych podejrzeń jest badanie krwi.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *