Ćwiczenia wzmacniające nogi

crossfit-534615_1920Wiele osób jest, dość mylnie, przekonanych, że wzmocnienie nóg nie jest niczym trudnym. W końcu nóg używamy na co dzień: wchodzimy po schodach, pokonujemy czasami znaczne nawet odległości – kończyny dolne powinny być zatem silne same z siebie. Tymczasem zimą, podczas szusowania po narciarskich stokach, czy latem, gdy pływamy na desce, odczuwamy, że z nogami wcale nie jest tak cudownie jak być powinno. Tymczasem przed sezonem wystarczy na stałe stosować tylko kilka krótkich ćwiczeń – nie dłuższych niż piętnastominutowe – aby znacząco poprawić kondycję swoich nóg. Dodatkowo: jeśli w istocie planujemy zimowy wypad narciarski, można ustalić częstotliwość 3-krotnych sesji w ciągu tygodnia, przez 3 tygodnie poprzedzające wyjazd. Pierwszym z takich ćwiczeń jest przysiad ze sztangą z jednosekundowym zatrzymaniem w momencie, gdy uda ustawione będą równolegle do podłoża – zarówno w przysiadzie, jak i podczas wstawania z niego. Kolejnym ćwiczeniem, które warto wykonywać, są skręty tułowia z wykorzystaniem hantli. Na koniec zaś warto ćwiczyć szybkie przeskoki przez wyznaczoną linię.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *